Telèfon: 973 31 22 04   |   E-mail: c5006781@xtec.cat

Institut

  1. INTERNACIONALITZACIÓ

Oferim recursos al nostre alumnat perquè els sigui més fàcil obrir-se a noves possibilitats i adaptar-se a aquelles oportunitats que se’ls presentin més enllà de les nostres fronteres.

Apostem per l’aprenentatge de l’anglès amb el projecte CLIL a l’ESO, on l’alumnat preparat per donar un pas més en l’aprenentatge de l’anglès pugui tenir un plus de dedicació per consolidar aquesta llengua.

L’alumnat de 3r de l’ESO fins a 2n de Batxillerat té la possibilitat de realitzar estades a l’estanger (França, Regne Unit, Irlanda, Alemanya, Grècia)

En Cicles Formatius, participem en  programes de mobilitat europea que permeten a l’alumnat fer les pràctiques a l’estranger (Malta, França, Alemanya), aprendre prèviament l’alemany amb un professor nadiu, i , mitjançant el projecte “Empresa simulada”, participar en fires d’empreses simulades europees.

 

  1. ATENCIÓ A L’ALUMNAT

Vetllem per la bona tutorització, l’orientació i l’acompanyament del nostre alumnat.

La coordinació dels tutors es realitza en reunions setmanals de tutors i d’equips docents, que permeten fer un seguiment acurat de l’alumnat, i desenvolupar les activitats de creixement personal i d’orientació.

Al final de cada etapa d’ESO i Batxillerat, l’orientació per als estudis futurs esdevé un dels nostres objectius principals, i els tallers, xerrades i altres activitats d’orientació ocupen un lloc preferent en la tutoria.

En els Cicles Formatius centrem l’atenció en orientar l’alumnat per realitzar les pràctiques i preparar-lo per la seva entrada al món de l’empresa.

 

  1. PARTICIPACIÓ

Creiem que és vital que el nostre alumnat es senti part important del centre. Fomentem la participació, el debat i l’aportació d’idees, com a eina de millora del centre, i d’implicació de l’alumnat en el seu propi aprenentatge personal.

Les enquestes d’acollida i satisfacció ens permeten fer un diagnòstic i seguiment de l’eficàcia del procès d’aprenentatge.

Les assemblees de grup i el Consell de Delegats són els òrgans més importants de participació de l’alumnat.

Les famílies participen a través de l’AMPA i, juntament amb representants d’alumnat i professorat i PAS, al Consell Escolar.

El nostre centre està implicat en el Pla Educatiu d’Entorn, perquè creiem que també l’educació no formal més enllà del centre forma una part important del procès de maduració de cada alumne.

 

  1. MÓN EMPRESARIAL

Com a centre que ofereix totes les opcions de postobligatoris (Batxillerat i Cicles Formatius), la nostra relació amb les empreses és una de les nostres raons de ser.

En el Batxillerat, l’alumnat té la possibilitat de realitzar l’Estada a l’Empresa.

En els Cicles Formatius, la inserció laboral és el nostre objectiu principal. Per això realitzem pràctiques FCT i Dual, treballem dins el projecte d’Empresa Simulada, i disposem d’una borsa de treball i del servei d’ Assessorament i reconeixement.

 

  1. QUALITAT

Tres etapes educatives ben diferenciades, però un mateix sistema de gestió, que ens permet unificar criteris, reflexionar sobre les nostres pràctiques, fer un seguiment de les mesures de millora i, en definitiva, esdevenir més eficients en la cura del nostre alumnat.

És per això que cada curs ens sotmetem a dues auditories, essent l’únic centre a Tàrrega amb el certificat de qualitat ISO 2015.