Per realitzar la diagnosi al centre s’ha utilitzat diverses eines:
- Eina SELFIE
- Enquestes a les famílies
- Enquestes de la competència digital docent a tot el professorat del centre
- Entrevistes a la coordinació digital del centre
Fruit d’aquesta diagnosi s’han obtingut aspectes clau relacionats amb els diferents sectors de la comunitat educativa.
Punts forts / febles relacionats amb l’alumnat
Forts
- Bona valoració dels Entorns Virtuals d’Aprenentatge (Moodle i Classroom).
- Tot l’alumnat té accés a un ordinador per treballar l’àmbit digital quan és necessari ja sigui del centre, del projecte d’acceleració digital o un de propi.
Febles
- Hi ha poques activitats on s’implementi la coavaluació.
- No es treballen de manera generalitzada les competències relacionades amb llicències d’ús, comportament segur a la xarxa, drets d’autor, verificació de la qualitat de la informació i programació pel que fa a ESO i Batxillerat.
- No està planificat a tots els nivells un debat d’ús de la tecnologia.
Punts forts / febles relacionats amb el professorat
Forts
- S’utilitzen eines digitals per a l’avaluació, ja sigui a traves dels EVA o mitjançant el full de càlcul que proporciona el centre.
- Tot el professorat té accés i planifica activitats d’ensenyament/aprenentatge en l’àmbit digital.
Febles
- No hi ha un intercanvi efectiu d’experiències entre el professorat
- Falta d’una planificació de projectes interdisciplinars a l’ESO i Batxillerat
- No hi ha una participació generalitzada en el desenvolupament de l’estratègia digital del centre.
- A cicles formatius, tot i que es fa detecció de necessitats de formació es difícil trobar activitats relacionades amb el que demanda el professorat.
Punts forts / febles relacionats amb el centre
Forts
- Manteniment d’equipament: Tenint en compte que una de les famílies professionals que té el centre és la d’informàtica així com un PFI, els estudiants d’aquests estudis poden donar suport a les tasques de manteniment dels equips del centre.
- Els equipaments i la infraestructura del centre faciliten la utilització de les eines digitals en l’ensenyament/aprenentatge.
Febles
- Dimensió del centre: Es tracta d’un centre molt gran en el qual hi ha molts equipaments a gestionar i per tant les tasques a dur terme són complexes a nivell organitzatiu.
Oportunitats de millora
- Hi ha una normativa en relació als dispositius mòbils però cal actualitzar-la i determinar com s’aplica.
- Acabar de definir l’àmbit d’aplicació de iEduca.
- Les famílies no tenen ni les eines ni els coneixements adequats per supervisar l’activitat digital dels seus fills.
- Transmetre a les famílies la cultura digital del centre.
- Elaborar un procediment específic per a protegir les dades de l’alumnat i famílies.