Telèfon: 973 31 22 04   |   E-mail: c5006781@xtec.cat

Diagnosi

Per realitzar la diagnosi al centre s’ha utilitzat diverses eines:

  • Eina SELFIE
  • Enquestes a les famílies
  • Enquestes de la competència digital docent a tot el professorat del centre
  • Entrevistes a la coordinació digital del centre

Fruit d’aquesta diagnosi s’han obtingut aspectes clau relacionats amb els diferents sectors de la comunitat educativa.

Punts forts / febles relacionats amb l’alumnat

Forts
  • Bona valoració dels Entorns Virtuals d’Aprenentatge (Moodle i Classroom).
  • Tot l’alumnat té accés a un ordinador per treballar l’àmbit digital quan és necessari ja sigui del centre, del projecte d’acceleració digital o un de propi.
Febles
  • Hi ha poques activitats on s’implementi la coavaluació.
  • No es treballen de manera generalitzada les competències relacionades amb llicències d’ús, comportament segur a la xarxa, drets d’autor, verificació de la qualitat de la informació i programació pel que fa a ESO i Batxillerat.
  • No està planificat a tots els nivells un debat d’ús de la tecnologia.

Punts forts / febles relacionats amb el professorat

Forts
  • S’utilitzen eines digitals per a l’avaluació, ja sigui a traves dels EVA o mitjançant el full de càlcul que proporciona el centre.
  • Tot el professorat té accés i planifica activitats d’ensenyament/aprenentatge en l’àmbit digital.
Febles
  • No hi ha un intercanvi efectiu d’experiències entre el professorat
  • Falta d’una planificació de projectes interdisciplinars a l’ESO i Batxillerat
  • No hi ha una participació generalitzada en el desenvolupament de l’estratègia digital del centre.
  • A cicles formatius, tot i que es fa detecció de necessitats de formació es difícil trobar activitats relacionades amb el que demanda el professorat.

 

Punts forts / febles relacionats amb el centre

Forts
  • Manteniment d’equipament: Tenint en compte que una de les famílies professionals que té el centre és la d’informàtica  així com un PFI,  els estudiants d’aquests estudis poden donar suport a les tasques de manteniment dels equips del centre.
  • Els equipaments i la infraestructura del centre faciliten la utilització de les eines digitals en l’ensenyament/aprenentatge.
Febles
  • Dimensió del centre: Es tracta d’un centre molt gran en el qual hi ha molts equipaments a gestionar i per tant les tasques a dur terme són complexes a nivell organitzatiu.
Oportunitats de millora
  • Hi ha una normativa en relació als dispositius mòbils però cal actualitzar-la i determinar com s’aplica.
  • Acabar de definir l’àmbit d’aplicació de iEduca.
  • Les famílies no tenen ni les eines ni els coneixements adequats per supervisar l’activitat digital dels seus fills.
  • Transmetre a les famílies la cultura digital del centre.
  • Elaborar un procediment específic per a protegir les dades de l’alumnat i famílies.